søndag 22. august 2010

USA så langt

Siste dagene gar det vært rundt 100grader her, så det er vaarmt!



Skolen begynte på onsdag. Det første vi gjorde var at både junior hugh og high school satt i gymsalen i 2 timer og hørte på rektoren sa vi ikke skulle gjøre! Hele skolereglemanget er på 87 sider. Siden Stapleton er et veldig lite sted meg bare litt over 150 innbygere er det helt i fra 1.kl til vgs i samme bygg. I senior klassa mi er det bare meg og 11 andre, så det er ikke store klassa i forhold til vgs klassa hjemme i Norge. Fagene jeg har er:
- American Government
- Psychology
Det er bare meg og ei til som har dette faget.
- English 12
Engelsk boka er bare på 1457 sider!!
- Applied Math
Er faktisk den eneste som har denne matten, noe som faktisk er helt greit siden det bare er meg og Mrs. Harver.
- Computer Appreciation
Her skal vi drive med PowerPoint, excel, photo shop, lage filmer og musikk og sånne ting, så det blir jo spennende.
- Art Appreciation. Lærer om art, leser en del bøker tydeligvis. Ikke akkuratt et fag som jeg ser interessen i, men måtte bare ta noe.
- Music Appreciation
Her lærer vi noter og andre musikk ting! Noe som jeg aldri kommer til å få bruk for og det er også noe jeg aldri har kunja. Men etter jul skal vi lære å spille et instrument.

Istedet for study hall så tar jeg driver’s licence.

Det var faktisk litt godt å komme tilbake på skolen. Kjente alle jentene i klassa mi siden vi alle spiller volleyball. Siden Stapleton og nabo byen Tryon går sammen med sporter så er vi alt i alt 24 jenter som skal fordeles på to forskjellige volleyball lag. Skolen begyner 08.00 og ferdig 15.40 så det blir veldig lange dager ettersom vi har trening i 2t og 30min rett etter skolen omtrent.



Eller så er dette utsikten forran fra huset midt og det er også sånn både bak huset og til siden for huset. Huset ligger 5min unna ridehus, stallen og andre bygninger på ranchen. Hestene og kuene går fritt rundt, og det hender at hestene kommer helt frem til huset.




Jeg har vært på high school rodeo i Omaha. Var morro det. Det de gjør er å fange kalver og geiter, ri på okser og ville hester.





Jeg har også vært å ridd, noe jeg kan gjere når jeg vil!

4 kommentarer:

  1. Ih, høres ut som du har det topp Marte :D men har de seriøst fag når det bare er en elev i det faget? Hoh, det ekke verst altså!
    kos deg videre :) gleder meg til flere blogginnlegg :)
    <3

    SvarSlett
  2. Kos deg masse Marte :) og oppdaterer oss jevnlig :D

    Klem fra Patrick og Ann Kristin

    SvarSlett
  3. Hei! Vi venter på flere innlegg fra deg. Det høres ut som du har det helt topp. Det må være spennende å bo på en så stor ranch.

    SvarSlett
  4. Så spennende! Høres ut som du har det bra ;) Må være moro med så mange spennende fag og å være med på et volleyball-lag høres flott ut :D

    Kos deg masse!
    klem fra Hanne b.

    SvarSlett